Tweede week van orientation - Reisverslag uit Rocklin, Verenigde Staten van Evelien Kolen - WaarBenJij.nu Tweede week van orientation - Reisverslag uit Rocklin, Verenigde Staten van Evelien Kolen - WaarBenJij.nu

Tweede week van orientation

Blijf op de hoogte en volg Evelien

22 Januari 2017 | Verenigde Staten, Rocklin

Hallo allemaal,
Dinsdag zou ik naar de mall gaan samen met Mari aangezien zij maandag niet meer kon gaan, maar van te voren zou ik mijn schoolgeld betalen. Nou dat liep anders. Mijn rabobank pas werd niet geaccepteerd op school omdat iedereen hier met creditcards betaald (maar ik kan wel gewoon in winkels betalen). Ik kreeg als advies om naar wallmart te gaan en daar een prepaid creditcard te kopen. Gelukkig kon Arad mij daarheen brengen, maar toen we daar aankwamen zagen we dat er op 1 zo’n kaart maar 500$ mocht staan. Ik zou dan heel veel van die kaarten moeten kopen om mijn vakken en mijn kamer te betalen, dus dat was niet echt een optie. Ondertussen hadden we alweer honger gekregen dus gingen we weer naar de subway waar hij werkt en kreeg ik weer gratis subway (sommige connecties zijn heel handig). Daar belde ik papa en die zou het oplossen. Arad liet mij daarna ‘kleine’ en ‘schattige’ winkeltjes zien, die waren allemaal net zo groot als de AH xl, maar voor Amerikaanse begrippen is dat klein. Toen ik weer afgezet werd bij de dorms (waar ik woon), bleek mijn wifi niet meer te werken en heb ik daarom mijn Amerikaanse sim kaart maar moeten activeren zodat ik in elk geval internet had (mijn Whatsappnummer is hetzelfde, maar als je mij wilt bellen of sms’en moet dat naar een Amerikaans nummer). ’S Avonds ben ik nog naar de bioscoop geweest met Mari en Shin (of Shen, Shan, Shon, dat lijkt allemaal op elkaar). Amerikanen houden van eten dus ook in de bioscoop draaide alles om het eten (er liepen zelfs obers rond in de bioscoopzaal). De film (sing 2) was okay. Woensdag was het fieldtripdag met school (ja af en toe organiseert de school ook iets tijdens onze introductie). We gingen het state capital building bezoeken (daar was ik zaterdag al geweest met Arad, die zelfs wist dat ik daarheen zou gaan), dus dat was niet zo heel boeiend omdat ik alles al had gezien. ’s Middags gingen we bowlen met alle nieuwe internationale studenten dat was wel leuk. Eerste ronde laatste, tweede ronde was ik nummer 2 en laatste ronde gewonnen (applausje voor mezelf). Daarna was het tijd voor meeting met de athletics trainers (soort fysio’s), dat betekende dus weer heel veel formulieren invullen en ondertekenen. Woensdagavond gingen we naar een NBA game!!!!! Net zoals alles in Amerika was dit ook super groot en spectaculair. We (Sacramento Kings, oke ik weet niet of ‘we’ een goede benaming is want ik kende ze voor de wedstrijd niet eens) stonden heel de wedstrijd voor maar toch verloren we uiteindelijk. Na afloop van de wedstrijd mochten we nog het veld op (hoe gaaf is dat!). (Sorry ik kan hier geen video's toevoegen, maar ik heb wel video's voor als iemand benieuwd is). Donderdag om 13 uur kreeg ik eindelijk mijn koffer :D en heb toen ook meteen mijn kamer ingericht. Wij (Mari, Kristel (meisje uit Ecuador en ik) zouden donderdagmiddag naar de mall gaan, maar Kristel had uiteindelijk geen vervoer want die woont 30 minuten rijden hiervandaan bij familie, dus kon zij niet mee. Uiteindelijk hebben Mari, Shin en ik samen naar de wallmart gelopen (30 minuten lopen, maar de zon scheen en het was 13 graden, dus zo erg was het niet). Donderdagavond heb ik eerst spelletjes gespeelt met Mari en Shin en daarna heb ik nog een paar Amerikanen (inclusief Jams, meisje dat mij mijn lokalen al heeft laten zien) geholpen met het versieren van een van de gangen in de dorms. Vrijdagmiddag was het tijd voor pizza lunch met alle internationale studenten (de helft was maar komen opdagen maar het idee was dat het voor alle internationale studenten was). Daarna nog met Mari en Mustafa naar de mall, wallmart, target en frozen yogurt (mealcard is daar geldig, dus bedankt papa en mama voor die frozen yogurt ;)). ’s Avonds gingen Mari en ik naar de International Life club (deze club had ook de NBA kaartjes geregeld). Dit was echt niks voor mij, want het bleek een Christelijke club te zijn. Dus eerst bidden voor het eten, dan eten, dan Christelijke liedjes zingen (ja, iedereen moest zingen), daarna met zijn allen nog kei lang bidden en uiteindelijk een film kijken over god… Gelukkig was het om 9 uur weer voorbij! Daarna nog naar een Hooka bar geweest met Arad, Maggy, Shaya (beste vriend van Arad), Nick (jongen uit Californië die ook nieuw is) en nog een paar andere. De heenweg zaten we met zijn 6en in de auto en het was 40 minuten rijden, maar we zijn heel aangekomen. Na de hookabar zijn Arad en ik nog naar Shaya’s huis gegaan, waar ik de hond liet ontsnappen (per ongeluk), dus toen zijn zij daar 30 minuten mee bezig geweest om die hond weer te vangen, maar uiteindelijk hadden ze hem. Vandaag heb ik eerst een pizzaontbijt met Mari gehad en daarna naar een verjaardagsfeestje van een van de politievrienden van Arad geweest. We gingen naar een escape room en zijn als snelste van iedereen deze maand ontsnapt (3 politiemensen, 2 vreemden en ik haha). Ik kom net terug van Arad’s werk bij subway (gratis cookies) en dadelijk waarschijnlijk naar de bioscoop met Mari en Mustafa. Morgen dorms orientation en dan maandag begint school.
Liefs Evelien
P.s. mijn kamergenootje is er nog steeds niet, waarschijnlijk morgen. Ik weet ondertussen wel dat het een meisje uit New York (Bronx) is, dus dat is wel gaaf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 16 Jan. 2017
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 5699

Voorgaande reizen:

09 Januari 2017 - 31 Mei 2017

Een semester studeren aan Sierra College

Landen bezocht: