Mijn eerste weekend hier - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Evelien Kolen - WaarBenJij.nu Mijn eerste weekend hier - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Evelien Kolen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weekend hier

Blijf op de hoogte en volg Evelien

15 Januari 2017 | Verenigde Staten, Sacramento

Hallo allemaal,
Ik weet dat het pas 2 dagen geleden is dat ik een blog heb geschreven, maar vele waren benieuwd naar het vervolg. Arad haalde mij dus vrijdag op om hamburgers te gaan eten en er bleek niemand anders mee te gaan (zijn denk ik ook niet gevraagd). Ik weet nog steeds niet of hij het als een date zag, ik hoop het niet, maar zo klinkt het wel. Toen we bijna klaar waren vroeg hij of ik mee naar een feestje van zijn vrienden ging en dat leek me wel gezellig dus ging ik mee. Het feestje bleek anders als verwacht. Er waren alleen maar jongens die nog geen alcohol gewend zijn en die probeerden te bierpongen. Gevolg: na 5 biertjes waren ze dronken. Arad en ik waren daar dus de enige die niet dronken waren maar het was uiteindelijk nog best gezellig. Na het feest werd ik weer netjes thuisgebracht (beter dan door de kou naar huis moeten fietsen na het stappen). De volgende dag zou Arad samen met Mari (Japans meisje) en mij naar Sacramento gaan, maar net voordat we wilden vertrekken kreeg ik een berichtje van Mari dat ze een creditcard nodig had en dat ging kopen met Ruka (ook Japans). Dus toen gingen Arad en ik samen naar Sacramento (ik hoop nog steeds dat dit ook geen date was). Eerst hebben we de State Capitol gezien (hier is de link naar wikipedia voor iedereen die benieuwd is wat er daar gebeurd: https://nl.wikipedia.org/wiki/Capitool_van_Californi%C3%AB). Voordat je daar naar binnen mocht moet je door de beveiliging net zoals op een vliegveld (wat mij deed denken aan mijn koffer die er nog steeds niet is, maar waarschijnlijk morgen of dinsdag komt). Van binnen zag het er allemaal heel mooi uit, maar niet heel bijzonder. Daarna gingen we naar downtown Sacramento (het oude deel van Sacramento). Ik verwachte gewoon zoiets als de binnenstad van Den Bosch, maar het bleek een soort cowboytown te zijn (zie de foto’s), dit was wel heel leuk om eventjes te zien. Terwijl we door downtown Sacramento liepen vroeg Arad of ik het een probleem vond om mee naar de subway van zijn oom te gaan waar hij die avond moest werken omdat hij anders meer dan 1 uur extra kwijt was om mij eerst weer thuis af te zetten. Ik was al blij dat hij mij Sacramento had laten zien dus besloot ik maar mee te gaan naar zijn werk. Dus daar zat ik meer dan 4 uur lang te wachten in een subway maar gelukkig was er wie is de mol nog om terug te kijken. Toen zijn oom weg ging na 2 uur (en hij mij 1000x een broodje had aangeboden) was Arad de baas en mocht ik mee naar achteren. Daar was het wel gezellig samen met Jessica (was ook aan het werk bij die subway) en Arad. Toen hij klaar was mocht ik nog mijn eigen broodje maken (kan ik voortaan ook op mijn cv zetten dat ik bij de subway heb gewerkt). Uiteindelijk was het 10 uur savonds toen ik weer thuis was en ben ik maar gaan slapen. Vandaag zou ik samen met Mari schoolspullen gaan kopen maar kreeg om 12 uur pas het eerste berichtje van haar dat ze problemen had thuis (ze was bij een vriendin blijven slapen maar had niemand dat vertelt en reageerde op geen enkel berichtje, dus waren haar ouders boos). We zouden tussen en 4 en 5 uur smiddags vertrekken om te shoppen maar kreeg om 16.20 een berichtje dat ze nog in gesprek was met haar moeder en dat ze dus liever morgen naar de winkel gaat, dus heb ik de hele dag voor niks gewacht op mijn kamer (al ben ik niet de hele dag op mijn kamer geweest: ik moest ontbijt/lunch halen bij de pizzeria aan de overkant van de straat). Maar ik ga dadelijk noodles eten met Mari en morgen dus naar de winkel.
Liefs Evelien
P.s. samenvatting van mijn eerste weekend: hamburgers, feestje, Sacramento, subway en wachten
En nog iets, nee ik heb nog geen kamergenootje ik verwacht die eind volgende week en ik denk dat het een Amerikaanse is die ook haar eerste semester zal beginnen maar dat is nog niet zeker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 16 Jan. 2017
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 5696

Voorgaande reizen:

09 Januari 2017 - 31 Mei 2017

Een semester studeren aan Sierra College

Landen bezocht: